Tuesday 22 November 2011

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΚΩΔΙΚΕΣ: ΦΩΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Πως φτάσαμε σ' αυτό το αποτέλεσμα.

(κάντε κλικ στη φωτογραφία για πιο ψηλή ανάλυση)

Για την άσκηση φωτισμού χρησιμοποιήσαμε πρόχειρα φωτιστικά σώματα που βρίσκει ο κάθε ένας στο σπίτι του: ένα λαμπτήρα πυρακτώσεως 60W, δύο κλεφτοφάναρα με ζεστό φως (tungsten), δυο φαναράκια ποδηλάτου με ψυχρό φως, tracing paper (ρυζόχαρτο) και λίγη χαρτοταινία. Τοποθετήσαμε την Πάολα μπροστά από ένα μαύρο φόντο (η πίσω πλευρά της οθόνης προβολής) και χρησιμποιήσαμε τον ασπροπίνακα σαν αντανακλαστήρα του φωτός. Τις φωτογραφίες της τραβήξαμε με ακινητοποιημένη φωτογραφική κάμερα (εκτός από τις πρώτες 2-3) χωρίς φλας βέβαια και για την αφήσαμε στο αυτόματο να ρυθμίσει μόνη της το διάφραγμα και shutter speed.

Φωτογραφία 1: Διάχυτο φως από τις λαμπες φθορισμού της αίθουσας (φλορέντζες)

Φωτογραφία 2: Σβήσαμε τις φλορέντζες και χρησιμοποιήσαμε τη λάμπα 60W ως Key Light από μπροστά στις 45 μοίρες. Κουνηθηκε η κάμερα.

Φωτογραφία 3: Τοποθετήσαμε ρυζόχαρτο ως diffuser στο Key Light και χρησιμοποιήσαμε ως Fill Light ένα κλεφτοφάναρο από μπροστά δεξιά.

Φωτογραφία 4: Μετακινήσαμε το Key Light πιο κάθετα και πιο κοντά στην δεξιά πλευρά. Αποτέλεσμα το κάψιμο.

Φωτογραφία 5: Αποκαρύναμε το Key Light, αλλάξαμε το Fill Light σε ψυχρό φαναράκι ποδηλάτου με diffuser και προσθέσαμε μια Κόντρα από πάνω αριστερά φωτίζοντας τα μαλλιά.

Φωτογραφία 6: Αλλάξαμε το Fill Light σε ζεστό και τη Κόντρα σε ψυχρό. Λίγο πιο ανοιχτό πλάνο και με χαμόγελο.

Φωτογραφία 7: Το ίδιο σε πιο σφικτό πλάνο και χωρίς χαμόγελο.

Φωτογραφία 8: Εδώ χρησιμοποιήσαμε ψυχρό και για το Fill Light και για τη Κόντρα. Διαπιστώσαμε ότι το πρόβλημα είναι το Key Light. Το ρυζόχαρτο δεν είναι αρκετό ως diffuser και αποφασίσαμε να δουλέψουμε με αντανακλώμενο φως. Τα σβήσαμε όλα και χρησιμοποιήσαμε τον ασπροπίνακα ως αντανακλαστήρα για το Key Light (από το οποίο αφαιρέσαμε πια το ρυζόχαρτο).

Φωτογραφία 9: Μόνο με το Key Light μέσα από τον αντανακλαστήρα. Τονίζεται το Chiaroscuro.

Φωτογραφία 10: Προσπάθεια για Fill Light. Πολλά κοντά.

Φωτογραφια 11: Key Light αντανακλώμενο από τον ασπροπίνακα και ψυχρή κόντρα από πάνω. Το Chiaroscuro λειτουργεί αρκετά καλά.

Φωτογραφία 13: Αποφασίσαμε να μην χρησιμοποιήσουμε Key Light (διάχυτο φως) διότι δεν μας έδινε την ατμόσφαιρα που θέλαμε και να πειραματιστούμε μόνο με τα φαναράκια. Η φωτογραφία αυτή φωτίζεται μόνο με δύο φαναράκια ποδηλάτου με ψυχρό φως. Μια κόντρα πάνω ψηλά και ένα fill light μπροστά δεξιά από χαμηλή γωνία (το κρατά στα χέρια της η Πάολα).


Φωτογραφία 14: Το ίδιο σε καλύτερο καδράρισμα και καλύτερη θέση των πηγών του φωτός.

Φωτογραφία 15: Εδώ ρίξαμε και ένα ζεστό Fill Light με ένα κλεφτοφάναρο από μπροστά αριστερά και προσθέσαμε λίγο κόκκινο φως κόκκινα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια.

Φωτογραφία 16: Το τελικό αποτέλεσμα μετά από μικροδιορθώσεις στις θέσεις των πηγών. Η φωτογραφία αυτή τραβήκτηκε με δύο φαναράκια ποδηλάτου, ένα μικρό κλεφτοφάναρο και μερικά κόκκινα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια.

Μετά αφού μας άνοιξε η όρεξη παίξαμε με τις κόντρες (Back Light) ...

Χωρίς Key Light με ανοιχτό διάφραγμα και μεγάλη διάρκεια στο shutter με αποτέλεσμα να καίει τα μαλλιά...

... εδώ προσθέσαμε Key Light από μπροστά αριστερά.

Και φυσικά ακολουθούν τα εφφέ....



Και το making of........

... και animation